【グラブル】グラブルVSは驚きのキャラが操作可能に?ルシHがヒヒイロカネとか落とさない理由は?現地インタビュー記事翻訳

2019年7月4日から7日にかけて、ロサンゼルスで開催されていた「ANIME EXPO(アニメエキスポ)2019」

KMRプロデューサー、FKHRディレクターも参加していたイベントですが、現地で受けたインタビュー記事が新たに登場していました。

引用元:Japanator Exclusive: Granblue Fantasy Producer Yuito Kimura Talks Season 2, Versus & Mobile Game

グラブルVSのみに登場するオリキャラはなし、ただし驚きのキャラが操作可能に

文中:CC=ライターChristian Chiokさん/TF=FKHR/YK=KMR

CC: Will GBV’s story have a connection to the main game? Are there plans to add characters that will be exclusive to GBV (like how Sho Minazuki is an original character for Persona Arena)?

YK: We will not have an exclusive character in the game. All characters that are present in the main game are in the Versus. However, there’s one surprise we can’t reveal details yet but people will be surprised that the character is playable.

CC: What inspired you to make a Granblue Fantasy fighting game?

YK: We have a lot of attractive characters in the game and the development team always hope of seeing the characters in full motion and fighting games is a genre that can best show the cast of characters in action.

翻訳概要

Q:グラブルVSはストーリー的に本家と関連がありますか?グラブルVS専用のキャラ追加予定はありますか?

A(KMR):グラブルVSに登場するキャラは全て本家に存在するキャラになるよ!

まだ詳細は明らかに出来ないけど、とあるキャラがプレイアブルキャラとして登場するのにはみんなびっくりすると思うよ!

Q:なんで格ゲー作ろうと思った?

A(KMR):開発チームがフルモーションで動かしたいじゃん?見たいじゃん?って・・・

という事で、グラブルVS登場キャラは全てグラブル本家に登場するキャラになるとのこと。

ただその登場キャラの1人については、お前操作出来るのかよってサプライズ要素が混じっているとの発言も。

サプライズ枠は・・・ベタに考えるとシェロかジータちゃんかってところですが・・・、mimumedonだとポンちゃんとかビィくん(るっ)とかも予想に挙がった感じに。

前半部分についても、格ゲーに興味ないグラブルユーザーに対する工夫を聞いたり、逆に海外勢は格ゲーからグラブルに入る人が増えそうだけど、その辺どう考えてる?といった質問も。

グラブル本家ファンの興味を引きつける機能については8月3日の生放送で発表予定だよ!との回答も。

アニメ2期情報は8月3日のグラブル生放送で発表

CC: GBF is getting a lot of attention internationally thanks to projects like the recent Granblue Fantasy anime series and GBV. What would be your advice/message to global players that are curious about the main game and want to get to know the characters?

YK: Granblue has a history of five years and if you’re not familiar with the game, I suggest watching the anime and play the first quest for the best introduction of the game’s lore. With the second season releasing soon as well the Versus fighting game, people that are already familiar with the lore, there’s much more to come.

CC: Granblue Fantasy The Animation will get its second season in October. Will it continue to follow the main story, or can we expect changes? Also, will there be more episodes where Djeeta is the main character instead of Gran?

YK: We are aware of what our fans expect from the second season and we are confident that all those aspects will be implemented into the season. We will announce more details about the anime on August 3rd during the event.

AnimeEXPO内のパネルディスカッションでもだいぶ中身についてはかわし気味だったアニメ二期についての質問。

アニメ二期の詳細については8月3日の生放送イベントで詳細を公開する予定とのこと。予告PVくらいは見れそうだな!

ゲーム内関連質問、ルシファーさんにヒッヒないのはなんでなんだぜ?DO再開予定はなし

★刻印ステータスについて

CC: Will future character rebalances and releases be based around crest mechanics?

TF: In the newest rebalance in June, we did implement the crest mechanics into the game. We implemented crest mechanics to some of the newest characters but in the other hand we don’t want to abuse the feature with all characters because else it will make the game overly complicated.

Q:今後のキャラ追加とかバランス調整はどのくらい刻印システム意識してるの?

A:最新キャラや6月のバランス調整では何人かに刻印は追加しました。ただあまりに多数のキャラに刻印を追加するとゲームが複雑になりすぎるちゃうとも考えてる。慎重に追加していきたい。

※ここ特に翻訳自信なし。濫用すると大変なのでここから慎重に追加していきたい的なニュアンスで大丈夫だと思います。

★古戦場以外についてのギルド対抗戦要素追加の可能性

CC: Are there any plans for Guild Wars?

YK:  For the Guild vs Guild content. The current unite and fight event will be the only guild vs guild content.

Q:古戦場以外のギルド対抗戦要素って考えてる?

A:ギルド単位の対抗戦要素は古戦場だけにする予定だよ

CC: Are there any plans to bring back Defense Order?

YK: There are no current plans for the original Defense Order to be reimplemented. However, it is possible to bring it back with a different concept and a different system.

Q:DO(ディフェンドオーダー)復活の予定は

A:ない。全然違うコンセプト、全然違うシステムで、という形でなら作り直す可能性ならある。

★ルシファーさんがヒヒイロカネ落とさない理由

CC: How come the newest raid Lucilius HL doesn’t drop gold bars or Damascus crystals?

YK:  If we have high level content, only a limited amount of players will have the chance to clear it and if a high rare item only drops from those quest, then only the high level players will have the chance to obtain those items. If we have too many of those quests then it would make the gap between higher players and even players even bigger, which is something we don’t want to happen. We want to limit the numbers of quest that drops the gold bars as it can become too overwhelming.

Q:ルシファーHがヒッヒとかダマ落とさないのはなんでなんだぜ?

A:現状クリア出来るのはかなり限られた高ランク帯のプレイヤーのみになっている。そういうコンテンツにヒッヒとか希少度が高いアイテム追加して、上と下のギャップ大きくする事はしたくない。

いわゆるそういう方向のエンドコンテンツにしたくはないという感じで、なんとなくお察ししてた通りの理由ではあるものの、これもうちょっと日本語的なニュアンスの補足欲しいのう、つよバハとかアルバハHLの現状を踏まえての事だったりするんだろうか。